همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

فرهنگ آپارتمان نشینی و برخورد با همسایه

ر واقع فرهنگ همسایه داری یا آپارتمان نشینی همان هنجارها و ارزشها و یا امور مادی است که برای افراد همسایه معقول و ارزشمند می باشد و افکار و احساسات و رفتار آنها را شکل داده و یا به نوعی تحت تأثیر قرار میدهد.
این هنجارها همگی در ارتباط با برخورد با همسایگان میباشد که البته گاهی ممکن است هنجارها و ارزشهای افراد معقول و مطابق با شرع نباشند.

اسلام برای همسایه حرمت زیادی قائل است تا جایی که پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: حرمت همسایه آدمی مثل نفس اوست که باید به او ضرر نرساند و در جایی دیگر می فرمایند “حرمت الجار علی الانسان کحرمت امه “احترام همسایه مانند احترام مادر بر انسان لازم است. لذا باید توجه داشته باشیم که با حفظ حقوق همسایه حرمت او را پاس بداریم.

یکی از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و اله از ایشان پرسید ای رسول خدا تصمیم دارم خانه ای بخرم به نظر شما کدام محله را انتخاب کنم حضرت بدون آنکه محله خاصی را به او پیشنهاد کنند فرمودند “الجوار ثم الدار الرفیق ثم السفر “نخست همسایه سپس خانه نخست رفیق آنگاه سفر.

از آنجایی که انسان با همسایه خود سالها در یک محل زندگی میکند لذا ارتباط و برخورد زیادی با او پیدا خواهد کرد که هر چقدر این برخوردها جنبه نیکوتری به خود بگیرد انسان آرامش و سکونت بیشتری خواهد داشت و بالعکس اگر همسایه او حقوق دیگران را رعایت نکند زندگی برای او سخت و آزاردهنده خواهد شد.

فرهنگ آپارتمان نشینی و برخورد با همسایه

فرهنگ آپارتمان نشینی و برخورد با همسایه

فرهنگ آپارتمان نشینی و برخورد با همسایه

* توضیحات و دانلود در ادامه ی مطلب

دانلود کتاب الکترونیک فرهنگ آپارتمان نشینی و برخورد با همسایه

نام کتاب : فرهنگ آپارتمان نشینی و برخورد با همسایه

نویسنده : فاطمه آذر مهر

ناشر : -

تعداد صفحات : ۱۸

فرمت کتاب الکترونیک : pdf

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود کتاب الکترونیک فرهنگ آپارتمان نشینی و برخورد با همسایه – نسخه پی دی اف – ۱٫۱۱ مگابایت

مطالعه آنلاین کتابمطالعه آنلاین کتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد