همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

معرفی پنج افزونه ی محافظت از حریم خصوصی در فایرفاکس

  • افزونه­ی HTTPS Everywhere ماحصل همکاری میان The Tor Project و Electronic Frontier می باشد .این افزونه فایرفاکس را مجبور می­کند برای برقراری ارتباط با شماری از سایت های عمده هم چون گوگل، ویکی پدیا، توئیتر، فیس بوک، ‌پی پال (PayPal) و …، از HTTPS ( نوع ایمنِ HTTP) استفاده نماید.
  • افزونه­ی Ghostery بر آن دسته از شرکت ها و موسساتی که حرکات شما را در وب (یا درون وب سایت های خودشان) ردیابی می کنند، متمرکز شده است. این افزونه وقتی که توسط گوگل آنالایزر ، فیس بوک و بیش از ۴۰۰ شبکه­ی تبلیغاتیِ دیگر شروع به ردیابی شدن می شوید را کشف می کند! Ghostery به شما اجازه می دهد اسکریپت های مربوط به شرکت هایی که به آن ها اعتماد ندارید را مسدود سازید.

  • Web of Trust، این افزونه “چراغ راهنماییِ” (traffic light) شفاف و واضحی را فراهم می آورد که به شما نشان می دهد در رابطه با درج اطلاعات کارتِ اعتباری­تان به کدام سایت ها می توانید اعتماد کنید و در مورد کدام سایت ها می بایست محتاط باشید. دسته بندی سایت ها توسط کاربران ایجاد می شوند و اگر در مورد وب سایتی پرسشی دارید، نیازی نیست که برای دیدنش به خود وب سایتِ واقعی مراجعه کنید. اطلاعات مورد نیاز شما، وقتی از گوگل، یاهو، بینگ و حتی ویکی پدیا استفاده می کنید، در صفحه­ی نتایج جستجو نمایش داده می شوند.
  • خصوصیت مسدود کردن جاوا اسکریپت در افزونه­ی NoScript تا حدودی شبیه افزونه­ی Ghostery است که در بالا بدان پرداخته شد. اما این افزونه دارای راه حل های فراوانی­ست: علاوه بر مسدود نمودن ردیاب ها، با استفاده از “لیست سفید” تمام جاوا اسکریپت ها را مسدود می کند، البته به جز آن اسکریپت هایی که در دامین های مورد اعتمادتان در حال اجرا هستند، و یکی از مزیت های بسیارش این است که شما را در مقابل حملات اسکریپتcross-site محافظت می کند.

[توضیح ۳: Cross-site scripting (XSS) نوعی آسیب پذیری امنیتی کامپیوتر است که عموما در برنامه های تحت وب یافت می شود. این آسیب پذیری مهاجمین را قادر می سازد اسکریپت های client-side را به صفحاتی که توسط دیگر استفاده کنندگان دیده شده­اند، تزریق نمایند.]

  • وقتی که نمی توانید تنها با پاکسازی تاریخچه­ی مرورگرتان حافظه­ی کامپیوتر را خالی کنید، افزونه­ی BetterPrivacy از شما در مقابل انواع مختلف کوکی ها محافظت می کند. این کوکی ها “اشیاء ذخیره­ی محلی ” (Local Storage Objects) و یا کوکی های فلش، نامیده می شوند و با استفاده از پلاگین های فلش بر روی کامپیوترتان قرار گرفته­اند. BetterPrivacy این کوکی ها را هر زمان که از مرورگرتان خارج می شوید، از روی سیستم­تان پاک می کند.

آخر سخن این که اگر فکر می کنید افزونه های محافظت از حریم خصوصیِ دیگری برای فایرفاکس وجود دارند که من از قلم انداخته­ام، پس، بیایید پیشنهادات­تان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Download Squad

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد