همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

جاوا اسکریپت 11 نکته درباره استامینوفن کدیین


11 نکته درباره استامینوفن کدیین


 





 
استامینوفن کدیین پرفروش‌ترین دارویی است که در داروخانه‌های کشور به فروش می‌رسد و همین علاقه شدید به مصرف این دارو موجب شد تا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فروش بدون نسخه آن را ممنوع کند. همچنین همراه داشتن این قرص در برخی کشورهای همسایه نیز جرم تلقی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود برای مصارف معمولی در سفرهای خارجی نوع بدون کدیین استامینوفن را همراه ببرید.
استامینوفن کدیین نوعی ضد درد مخدر به شمار می‌رود که موجب مهار انتقال واکنش‌های دردزا در بدن می‌شود.
از استامینوفن کدیین در دردهای متوسط تا شدید و همچنین در سرفه‌های بدون خلط نیز استفاده می‌شود. این دارو به شکل قرص در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.
مصرف خوراکی این دارو در بزرگسالان 15 تا 60 میلی‌گرم در فواصل هر چهار ساعت در صورت لزوم است و در بچه‌ها 3 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم در روز و در مقادیر تقسیم شده، به فواصل هر چهار ساعت در صورت لزوم مصرف می‌شود.

عوارض جانبی مصرف استامینوفن کدیین به طور عمده در چهار دستگاه بدن از جمله سیستم عصبی مرکزی، گوارشی،‌ قلبی عروقی و پوست بروز می‌کنند. برخی از این عوارض عبارت‌اند از: خواب‌آلودگی، گیجی، سرگیجه، تحریک‌پذیری، اعتیاد، منگی، بی‌قراری، تهوع، استفراغ، بی‌اشتهایی، یبوست، فلج تنفسی، تپش قلب، گر گرفتگی و کهیر.
از قرص استامینوفن کدیین در حساسیت‌های مفرط به مواد مخدر، افزایش فشار داخل جمجمه، اختلالات صرعی، بیماری‌های شدید تنفسی، هیپوتیروییدی و الکلیسم حاد به هیچ عنوان استفاده نکنید.
از قرص استامینوفن کدیین در سنین بالا، کودکان، سابقه اعتیاد، آریتمی قلبی و دوران بارداری در صورت لزوم و با احتیاط می‌توان استفاده کرد.
در صورت بروز تهوع و استفراغ پس از مصرف قرص استامینوفن کدیین، از ترکیبات ضد استفراغ استفاده کنید. همچنین برای کاهش علایم گوارشی ناشی از مصرف می‌توانید همراه شیر یا غذا، قرص استامینوفن کدیین را میل کنید.
برای نگهداری از این دارو برخلاف تصور همه مردم که اغلب داروها را در یخچال نگهداری می‌کنند، توصیه می‌شود آن را در دمای اتاق و در ظروف مقاوم به نور نگهداری کنید.
دقت کنید در صورتی که بعد از مصرف استامینوفن کدیین، دفعات تنفس کمتر از 10 بار در دقیقه است، به پزشکتان اطلاع دهید.
اکنون که داروخانه‌ها از فروش بدون نسخه استامینوفن کدیین خودداری می‌کنند، پزشکتان را برای نوشتن این قرص تحت فشار قرار ندهید.
منبع: www.salamat.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد