همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

کراک وخطرات آن


کراک چیست؟
کراک(crack) که گاهی راک(Rock) نیز نامیده میشود ماده ای محرک است که از تصفیه کوکائین به دست می آید.که به اشکال مختلف، تدخین(استنشاق) می شود. کراک ماده اعتیاد آور جدیدی است که به دلیل مشخصاتی که داردبه مراتب بدتر از هرویین می باشد. کراک هروئینی است که تا حد امکان اشباع شده است. یعنی هر یک گرم کراک از 10 تا 100 گرم هروئین ساخته شده و اعتیاد به آن نسبت به هروئین بسیار شدید تر و فوری تر و ترک آن مشکل تر است.مصرف حتی یک بار کراک اعتیاد آ ور است. کراک بر خلاف هرویین، تریاک و حشیش، بدون بو می باشد و مصرف آن بسیار ساده و بدون نیاز به وسایل حجیم و صرف وقت است یک شخص می تواند آن را در حمام یا سرویس بهداشتی در ظرف کمتر از 1 تا 2 دقیقه استعمال کند و چنانچه حتی بلافاصله شخص دیگری وارد حمام یا سرویس بهداشتی بشود متوجه نخواهد شد.
کراک بسیار کوچک است(کوچکتر از نخود و به اندازه یک عدس) بنابراین جاسازی آن بسیار ساده بوده و به سادگی نمی توان آن را کشف نمود.
چگونه معتادین به کراک را تشخیص دهیم؟
یک نشانه ابتدایی سوء مصرف کراک جدایی ناگهانی جسمی، روانی افراد از کانون خانواده و تغییر رفتار چشمگیر اوست. هر چند بسیاری از نشانه های اعتیاد به کراک در ذیل بیان می شود با مشکلات چون اختلالات احساسی یا گذران دوران سخت بلوغ مشابه است:
تغییرات بارز در شخصیت و رفتار خود، از دست دادن توجه و تمرکز، کاهش وزن، ناپدید شدن لوازم قیمتی خانه یا محل کار، رفت و آمد با افراد معتاد، آشفتگی چشمگیر، رفتار کینه توزانه با افراد خانواده و دوستان، برنامه خواب نامنظم، بی توجهی به آراستگی ظاهری سوء ظن شدید به همه، بی قراری و اضطراب به گفته معتادین به کراک، حالات زیر در هنگام برطرف شدن آثار ماده محرک بروز می کند:
افسردگی شدید، فقدان انرژی و بی اشتهایی، بی خوابی و داشتن احساساتی متناقض از عشق و تنفر نسبت به خود.
تاثیرات فیزیکی مصرف کراک:
ابتدایی ترین تاثیرات جسمانی مصرف کراک، گلو درد مزمن، گرفتگی صدا و تنگی نفس است که به ورم نایژه ها و نفخ ریه منجر می شود، چشمها درشت شده و شخص هنگام تمرکز برای دیدن هر چیز، هاله هایی نورانی در اطراف آن مشاهده می کند.
اثرات روانی مصرف کراک:
شخصی که کراک مصرف می کند به سرعت در حالات و شرایط مختلف روانی حرکت می کند که این حرکت با سرخوشی و رضایت فراوان و احساس برانگیختگی و هیجان همراه است، سپس با کم شدن اثر این ماده، دلتنگی و افسردگی و متعاقب آن زود رنجی، بی خوابی و سوء ظن بر شخص غلبه می کند.
معتادان به کراک ممکن است حالات روانی جنون ، توهم و خطاهای وی را نیز تجربه کنند. عده ای از این افراد در اثر ابتلا به سوء ظن و افسردگی ناشی از مصرف دائم کراک دست به خودکشی یا جنایت می زنند.
مصرف بیش از حد کراک و جنون:
مصرف کراک به علت مقدار بسیار زیاد ماده محرکی که به جریان خون و به دنبال آن به مغز وارد می کند احتمال مصرف بیش از حد و مرگ آور یا مسمومیت از آن را هم افزایش می دهد نشانه های این دو وضعیت مشابه بوده و شامل تهوع ، استفراغ ، تنفس نامرتب ، تشنج ، اغما است که می تواند به مرگ منتهی شود.
با وجود اینکه ماده اولیه کراک در ایران هروئین است اما کراک بسیار ارزان تر از هروئین در اختیار افراد قرار می گیرد معتادی که 3 ماه کراک مصرف می کند تا 30 کیلو از وزن بدنش کم می شود. خود معتاد به کراک در پایان اولین سال اعتیادش کبد و طحال خود را قطعا از دست خواهد داد معتاد به کراک هرگز نمی تواند بیش از یک ماه زندگی عادی داشته باشد پس از یک ماه یا در حال چرت زدن است یا در حال خماری و درد کشیدن است. اجساد افراد کراکی را پس از مرگ شستشو نمی دهند و دفن آنها در کیسه های پلاستیکی صورت می گیرد زیرا مصرف کراک باعث پوکی استخوان می شود که دراثر آن استخوان ها با کوچکترین ضربه ای از هم جدا می شوند بنابراین امکان غسل دادن جسد معتادان به کراک وجود ندارد، همچنین اجساد معتادان کراکی زودتر از سایر اجساد متعفن می شود.
تهیه کننده : ایران اکبری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد