همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

راههای تشخیص ماهی سالم از ماهی فاسد

یکی از سوالاتی که همواره برای هر یک از ما وجود داشته راههای تشخیص ماهی سالم از فاسد به هنگام خریداری است :
1) بوی ماهی : ماهی‌هایی که تازه هستند تقریبا بوی مطبوعی دارند و اگر از آبهای شیرین صید شده باشند بوی گیاهان آبزی همان منطقه را می‌دهند. ولی ماهی فاسد بوی نامطبوعی دارد که بیشتر اوقات بوی آمونیاک و ترشیدگی و در اثر پیشرفت فساد بوی گندیدگی می‌دهد.
2) حالت فلس‌ها و پولک ها در ماهی : در رابطه با ماهی‌های تازه فلس‌ها کاملا به بدن چسبیده و به سختی جدا می‌شوند در حالی که در ماهی‌های فاسد فلس‌ها برجسته و به راحتی کنده می‌شود.

راههای تشخیص ماهی سالم از ماهی فاسد

3) شکل بدن ماهی‌ها : بدن ماهیهای تازه قابلیت ارتجاعی دارد و فاقد ترشحات می‌باشند ولی بدن ماهی‌های فاسد اگر با انگشتان فشاری روی بدن ماهی وارد میشود کاملا ایجاد فرو رفتگی می‌کند و ترشحات بدن ماهی زیاد و حالت چسبندگی دارد.
4) چشمهای ماهی : در ماهی‌های تازه چشم علاوه بر این که شفاف درخشان است حالت کاملا محدب دارد در صورتی که در ماهیهای فاسد چشم ماهی تیره و کدر است و کره چشم به طور کامل در حفره چشم فرو رفته است.
5) سرپوش گوش‌ها : در ماهی‌های تازه سرپوشها به طور کامل و تقریبا چسبیده هستند و سطح داخلی آنها لکه ندارد ولی در ماهی‌های فاسد این سرپوش‌ها تقریبا جدا هستند و بر روی سطح داخلی آنها لکه‌های قهوه‌ایی و قرمز رنگ دیده می‌شود.
6) حالت آبشش‌ها : در ماهی‌های تازه آبشش‌ها مرطوب و به رنگ قرمز روشن هستند. ولی در ماهی‌های فاسد آبشش‌ها مرطوب نبوده و رنگی خاکستری دارند.
تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد