همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

چطور بفهمیم عبارات انگلیسی را درست تلفظ کردیم؟

پیشتر از نرم‌افزارهایی گفتیم که گرامر و نگارش انگلیسی عمومی یا مقالات ما را اصلاح می‌کردند. اما از اول چطور بنویسیم که غلط نباشد؟ به عنوان یک غیرانگلیسی‌زبان، موارد زیادی پیش می‌آید که مردد هستیم آیا اصطلاح یا جمله یا عبارت انگلیسی که می‌خواهیم استفاده کنیم درست و رایج است یا خیر. مواردی هم هست که بین دو گزینه مردد می‌شویم که از دیدگاه ما هر دو به نظر درست می‌رسند اما نمی‌دانیم کدامیک متداول‌تر است. در اینگونه مواقع چکار باید بکنیم؟

یک روش هوشمندانه برای حل این مشکل، جستجو کردن در گوگل است. کافی است عبارت یا جمله یا اصطلاح مورد نظر را در گوگل جستجو کنیم و ببینیم بقیه معمولاً از آن استفاده می‌کنند یا جایگزین دیگری را بکار می‌گیرند… البته قبلاً هم روش خوبی را معرفی کرده بودیم که از همین تکنیک جالب در متون علمی و دانشگاهی استفاده می‌کرد. امروز می‌خواهیم سایتی را معرفی کنیم که از همین تکنیک هوشمندانه استفاده کرده است و برای متون عمومی هم بسیار عالی است.

سرویس انتخاب عبارت‌های انگلیسی صحیح

سرویس phras.in به شما کمک می‌کند تا بهترین و رایج‌ترین عبارت/جمله/اصطلاح انگلیسی را از بین گزینه‌هایی که بین آنها مردد هستید انتخاب کنید. مبنای درست یا غلط بودن یک گزینه در این سرویس، تعداد نتایجی است که گزینه مورد نظر در موتورهای جستجو نشان می‌دهد.

کدام عبارت انگلیسی بهتر است؟

استفاده از این سایت رایگان است. برای استفاده کافی است گزینه‌هایی که بین آنها مردد هستید را در دو جعبه‌ی بالای سایت وارد کنید و سپس دکمه Contextualize را فشار دهید. روبروی هر جعبه، میزان محبوبیت آن عبارت (یعنی: تعداد نتایج آن عبارت در موتورهای جستجو) نمایش داده می‌شود و پایین صفحه نیز تعدادی از نتایج جستجو را مشاهده می‌کنید که می‌توانید از آنها به عنوان الگو در نوشتن صحیح انگلیسی استفاده کنید!

چند نمونه صحیح بکارگیری عبارات انگلیسی

اگر هم بین دو گزینه مردد نیست و فقط می‌خواهید تعدادی مثال در مورد نحوه استفاده از یک عبارت در زبان انگلیسی را مشاهده کنید، نیاز به پر کردن هر دو جعبه هم نیست و کافی است یکی را پر کنید و بعد از فشار دادن دکمه Contextualize، مثال‌ها را در پایین صفحه مشاهده نمایید.



منبع: تفریح‌وار هر روز یک نوشتار http://www.tafreevar.com/2727/which-english-phrase-is-correct#ixzz1AZG2FGmS
نظرات 1 + ارسال نظر
afshin جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 http://afshinm1991.blogsky.com

سلام....وبت قشنگه...من لینکتون را ادد کردم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد