همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

بزرگترین اکتشاف قرن توسط یک راننده بولدوزر! (+عکس)

کشفی اتفاقی توسط یک راننده بلدوزر منجر به حادثه‌ای شد که می‌تواند بزرگترین اکتشاف قرن نام بگیرد: کشف گورستانی متعلق به عصر یخبندان که می‌تواند رقیبی برای منطقه مشهور «لا برو» به شمار رود.
منطقه فسیلی که می‌تواند یکی از بزرگترین مناطق فسیلی عصر یخبندان در جهان نامگذاری شود طی حادثه‌ای توسط یک راننده بولدوزر کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کشفی اتفاقی توسط یک راننده بلدوزر منجر به حادثه‌ای شد که می‌تواند بزرگترین اکتشاف قرن نام بگیرد: کشف گورستانی متعلق به عصر یخبندان که می‌تواند رقیبی برای منطقه مشهور «لا برو» به شمار رود.

پس از دو هفته حفاری در مخزن فسیلی «زیگلر» در نزدیکی روستای «اسنومَس» واقع در کلرادو، دانشمندان موزه علوم طبیعی «دنور» گنجینه‌ای بزرگ از فسیلهای متعدد، حشرات و گیاهان را با خود به خانه بردند. گنجینه‌ای که به گفته آنها می‌تواند دیدگاهی واقع بینانه از جانداران غول پیکری که در دوران باستان بر روی زمین پرسه می‌زدند را در اختیار آنها قرار دهد.
شبیه سازی ظاهر حیوانات عصر یخبندان از روی فسیلهای کشف شده

از زمانی که دانشمندان استخراج فسیلها را آغاز کردند در حدود 600 استخوان از 20 گونه جانداری متعلق به دوران پلیستوسن یا همان عصر یخبندان را از زیر خاک بیرون کشیدند. بقایای پنج پستاندار فیل نما به نام «مستودون"، سه گاو میش، یک تنبلک، یک گوزن، یک سمندر ببری و دو ماموت کلمبیایی از جمله فسیلهای ارزشمندی بوده‌اند که در این گورستان دسته جمعی ما قبل تاریخ کشف شده‌اند.

شکل شبیه سازی شده یک ماموت کلمبیایی

کشف این منطقه زمانی آغاز شد که یک راننده بولدوزر به صورت اتفاقی با یکی از فسیل‌هایی که به یک ماموت تعلق داشت برخورد کرده و به سرعت با موزه تاریخ طبیعی دنور تماس گرفت تا آنها را از این کشف آگاه کند.

از دیگر بخشهای هیجان انگیز این منطقه فسیلی، کشف تعداد زیادی حشره و حیات گیاهی است، به همراه تکه‌های چوبی که در عصر یخبندان توسط سگهای آبی جویده شده‌اند. دانشمندان معتقدند این مدارک می‌توانند پنجره‌ای را به سوی اکوسیستم عصر یخبندان به روی آنها بگشاید.
بی همتا بودن این منطقه به خاطر موقعیتی است که در آن واقع شده است، منطقه «زیگلر» بر فراز منطقه‌ای قرار گرفته که نسبت به بسیاری از دیگر مناطق اکتشافی مرتفع تر به شمار می‌رود. این منطقه در اصل یک دریاچه یخی بوده و از این رو توانسته فسیلهایی که درونش قرار داشته‌اند را برای بیش از 40 هزار سال سالم نگه دارد.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، دانشمندان اکنون این فسیل‌های ارزشمند را به موزه دنور انتقال داده‌اند تا قبل از بازگشت دوباره به منطقه ماقبل تاریخی «زیگلر» در ماه می، عملیات مورد نیاز برای حفظ و نگه داری از این فسیلها را آغاز کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد