همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

تاثیر منفی ماده سمی لامپهای کم مصرف شکسته بر اعصاب

کارشناس مسئول کاربری تشعشعات وزارت بهداشت نسبت به شکسته شدن لامپهای کم مصرف که حاوی بخارات جیوه هستند در محیطهای بسته هشدار داد و گفت: بخارات جیوه حاوی "نوروتوکسین" است و منجر به درگیر شدن اعصاب می شود.

مهندس علی گورانی به نحوه استفاده درست از لامپهای کم مصرف و معدوم سازی آنها به ویژه در محیطهای بسته و منازل اشاره کرد و افزود: برای جمع آوری لامپ شکسته نباید به هیچ وجه از جارو برقی استفاده کرد چون این کار باعث پراکندگی بیشتر بخارات جیوه در هوا می شود.

وی با عنوان این مطلب که هر تکنولوژی در کنار مزیتها حتما محدودیتها و معایبی دارد گفت: جوامع هوشمند طوری عمل می کنند که از معایب تکنولوژی کمتر آسیب ببینند. گورانی با تاکید بر توجیه منطقی جایگزینی لامپهای کم مصرف با لامپهای رشته ای ادامه داد: متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم نحوه مصرف صحیح لامپهای کم مصرف را به مردم آموزش دهیم و اطلاع رسانی کنیم.

این کارشناس مسئول کاربری تشعشات پرتوهای وزارت بهداشت افزود: لامپهای کم مصرف برای تولید نور و روشنایی می بایست مقدار قابل توجهی بخارات جیوه داشته باشند که توسط برق تحریک می شود و اشعه ماوراء بنفش را تبدیل به نور و روشنایی می‌کند.

گورانی با اشاره به وجود بخارات جیوه در لامپهای کم مصرف که به راحتی تبخیر شده و جذب بافت ریه می شود، گفت: جیوه فلز سنگینی است که ماده ای به نام "نوروتوکسین" در فضا رها می کند و می تواند اعصاب را درگیر کند.

وی با تاکید بر اینکه رها شدن این ماده سمی در فضای بسته خطر بیشتری برای سلامت کودکان و زنان باردار دارد گفت: اگر لامپهای کم مصرف شکسته شد بلافاصله باید در و پنجره‌ها را باز کنند و تکه‌های آن را با دستکش جمع کنند و درون پاکت در بسته‌ قرار دهند و حتی‌المقدور تکه‌های آن را بین زباله‌ های خانگی قرار ندهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد