همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

سگ درمانی و کتک درمانی برای درمان اعتیاد!

روش های جدید سگ درمانی ، کتک درمانی و ترک با زور معتادین مواد مخدر از شیوه های جدید و نادرستی است که برخی از کمپ های ترک اعتیاد بدون مجوز وزارت بهداشت در پیش گرفته اند.
 به گزارش پیمانه به نقل از جهان، آگهی های ترک اعتیاد و درمان معتادین از جمله تبلیغاتی است که ستون های زیادی از صفحات مجلات و جراید را به خود اختصاص داده و حتی میهمان پانل ها و دیوارهای شهر نیز شده اند اما نکته جالب توجه در این میان روش درمان این آگهی ها برای معتادین به مواد مخدر است. برخی از این کمپ های ترک اعتیاد از کتک و زور به عنوان سگ درمانی و کتک درمانی برای ترک معتادین استفاده می کنند که به گفته کارشناسان این روش ها نه تنها مفید نخواهد بود بلکه می تواند اثرات روانی بسیار مخربی بر این افراد داشته باشد. 


پرس و جو از روش های درمان این آگهی ها از چند تن از معتادین که فریب آنها را خورده بودند نشان می دهد که در کنار آگهی های رنگارنگ این کمپ ها، بعضی از آنها معتادان را به صورت گروگان و به زور برای ترک می بردند و با کتک درمانی قصد بهبودشان را داشتند. 


زیرو رو کردن پرونده ای قضایی نیز حاکی از آنست که روش های ناصحیح این کمپ ها برای ترک معتادان باعث مرگ دو نفر از معتادین شده است که هنوز این پرونده ها در مراجع قضایی در حال پیگیری است. 


مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری در این باره می گوید: کمپ های غیر قانونی ترک اعتیاد که خارج از حیطه نظارت وزارت بهداشت فعالیت می کنند، برای برخی از سودجویان فرصتی را فراهم آورده است تا با فریب افرادی که در دام اعتیاد گرفتار شده اند اخاذی کرده و هزینه های گزاف درمان را به خانواده آنان تحمیل کنند. این کمپ ها که به صورت صد در صد غیر قانونی فعالیت می کنند علاوه بر دریافت مبالغ هنگفت از خانواده معتادین، روش های غیر مفید و نامناسب و حتی زیانبار را برای ترک معتادین به کار می برند. 


وی ادامه می دهد: جای آن دارد که در مقابل اینهمه قانون شکنی مراکز و کمپ های ترک اعتیاد مقاومت شدیدتری صورت گیرد تا در جهت دفاع از حقوق این افراد گامی برداشته شود. ضمنا تدوین قوانین برای ترک اعتیاد با اینگونه فربیکاری ها و روش های ترک اعتیاد همچنین برچیدن تابلوهای درمانی عطاری ها و بقالی ها و اطلاع رسانی کافی نسبت به درمان از طریق تبلیغات ماهواره ای از اقدامات پیشگیری کننده و مقابله سخت با این گونه فریب کاریها در جامعه است. 


ابهری ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب برای عده زیادی از معتادین که قصد بازگشت به زندگی را دارند از دیگر اقدامات موثر و مفید مسئولان مربوطه در جامعه می داند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد