همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

در مورد طنز بارانزیت صدای امریکا

هاتف خالدی" در وبلاگ خود نوشته است: "برنامه پارازیت که از صدای آمریکا پخش می شود در واقع یک بسته بندی آماده از تمام بی اخلاقی‌ها و پرده دری‌هایی است که در این چند سال اخیر باب شده است. این برنامه اگرچه با محوریت طنز قدم پیش گذاشته است اما با فراغ بال و فارغ از هرگونه محدودیت رسانه ای و اخلاقی ، معنا و ذات وجودی طنز را به ابتذال می کشاند و آنچه از این واژه باقی می گذارد مشتی بد دهانی و فریب و نیرنگ و مغالطه های کلامی است.

پارازیت و مجری بی اخلاق و دلقک مآب این برنامه ، کامبیز حسینی درست از همان روشی استفاده می کند که در فرهنگ رسانه ای آمریکا نهادینه شده است. به بیان ساده تر حسینی حرفی تازه و ابداعی خلاقانه ای به روی آنتن نیاورده است ، بلکه او با تقلید از فرهنگ طنز نمایشی بی بند و بار آمریکا ، برنامه ها و شوهای آمریکایی را به زبان فارسی بازسازی کرده است. به نظر می رسد کامبیز حسینی مطالعه کمی دارد و از کمبود سواد تاریخی رنج می برد به طوری که در همین برنامه آخر پارازیت عبارت استخوان در گلو را دستمایه لودگی خود قرار می دهد و این نشان از آن دارد که او هیچ آشنایی و اطلاعی از کاربرد تاریخی تعبیر استخوان در گلو ندارد و معنای آن را نمی داند و تنها با پیش فرض بد بودن شکل ظاهری استخوان سعی دارد تا بازار مضحکه خویش را داغ نگاه دارد (اشاره به تعبیر تاریخی خار در چشم و استخوان در گلوی حضرت علی).

حسینی بد دهان است و بارها این را با استفاده از لغات جنسی

حسینی بد دهان است و بارها این را با استفاده از لغات جنسی در برنامه هایش نشان داده است. لایه های پیچ در پیچ غرب زدگی در رفتار این برنامه عیان و آَشکار است. نظرات بیمار گونه که روح بی اعتمادی فزاینده را در جسم یک انسان غرب زده واداده می دمد در تک تک بخش های این برنامه به چشم می خورند . او می کوشد هر آنچه که از ناحیه ایرانی صادر می شود را توی سرش بزند و نسخه خارجی اش را بر عرش بنشاند. در بزک و هیئت دانای کل سنت های بومی و ارزش های دینی را نفی و تحقیر می کند و مداما دستاوردهای ایرانی را سرکوفت می زند و حتی یک بار نشده است که قلم ایراد گیر شکسته اش بر اثری مثبت زیر خطی بکشد. و نه حتی زیر خطی نکشیده است که حس طنز بی مایه آنها به یکباره تقویت شده است و با لودگی و ایرادگیری بر نفی آن پیش قدم شده و با انتشار و کپی روح شکست ، اذهان فلک زده را ناامید تر و مایوس تر کرده است. حسینی در انتهای برنامه اش آدم ها را بر اساس همان معیار و دسته بندی های خویش به خوب و بد و زشت طبقه بندی می کند و این یعنی هر آن که در کلاس فکری ما باشد خوب است و هر آنکه از این دایره برون ، بسته به فاصله اش از محیط بد و زشت تر می شود.

حسینی با این حال از جنبه های بصری در برنامه اش به خوبی بهره می برد. به تکنیک های نوین رایانه ای در ویرایش و مونتاژ دسترسی دارد و با استفاده از اجرای مسلط و جاندار ، خوراک بالا آورده شده ذهن معیوبش را در اذهان بینندگان ایرانی می نشاند. برنامه پارازیت پربیننده است درست به همان اندازه و به همان دلیلی که یک نمایش از اجرای حرکات جنسی در محیط مجازی برای کاربران جذاب و پربیننده است.

پارازیت هر هفته برنامه خود را با چند شعار اصلی ، عدالت آزادی دمکراسی و جامعه مدنی آغاز می کند. و این یعنی دمکراسی به هر قیمت. آزادی و عدالت به هر شیوه و هر طریق. خواه به زور لشکر کشی ، تجاوز ، اشغال کشورها و کشتار انسانها توسط ارتش آمریکا و یا با ساختن برنامه های غیر اخلاقی ، دروغ آمیز و پرفریب صدای آمریکا. و این برای من به عنوان بیننده یک شبکه آمریکایی ابدا جای تعجب ندارد و اتفاقا معتقدم جمله ای که ادامه این چند شعار به شکل هجو آمیز و از روی تمسخر می آید، صورتی حقیقی دارد و واقعیت آشکاری در پس آن نهفته است برای آنانکه می اندیشند: “برنامه ای از آمریکا برای بسط استکبار در کشور اسلامی ما“. و نه تنها بسط استکبار بل برای درهم ریختن روح استقلال ، نفی ارزش ها و بی رنگ کردن عدات خواهی در اذهان آرمان گرایان واقعی این میهن.

باید به هوش بود تا استفاده از ابزارهای غیر اخلاقی در میان رسانه های داخلی باب نشود. این که نا اهلان و بدخواهان ما دست خویش را برای مقابله به هر وسیله ای باز می بینند نمی تواند توجیهی مناسب برای بهره گیری از روشهای مشابه در میان ما باشد. فراموش نکنیم که فرهنگ آرمانی انقلاب اسلامی بر پایه اخلاق و تهذیب نفس بنا شده است و در مقابله با هجمه ناجوانمردی ها دست ما اگرچه پر و مملو ،اما محدود و پر احتیاط باید باشد."

گفتنی است چندی پیش یکی از مجریان این شبکه، به اتهام تجاوز به یک زن بازداشت شد.

مهدی فلاحتی مجری برنامه "روی خط" صدای آمریکا به خاطر این اتهام و شکایت از وی، به دستور رئیس دادگاه تا اطلاع ثانوی، نمی‌تواند به محل کارش-صدای آمریکا- برود. وی دارای تفکرات کمونیستی بوده و از افرادی است که در دوره وزارت مهاجرانی در دولت خاتمی مورد عنایت خاص بوده و در آن دوره کتاب های وی مجوز چاپ در ایران گرفته بود.

پیش از این هم، فیلم روابط نامشروع علیرضا نوری زاده، کارشناس و تحلیلگر شبکه صدای آمریکا، در اینترنت منتشر شده بود. او که سال ها پیش از ایران فرار کرده است، در جریان انتخابات سال گذشته و در راستای سیاست دولت آمریکا، به حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی و تلاش فتنه گران برای براندازی پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد