همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

فلسفه وجود کفتر

فلسفه کبوتران کعبه و حرم ائمه علیهم اطهار

http://rasekhoon.net/_WebsiteData/Article/ArticleImages/1/1388/01%20esfand/02/0009130.jpg

روزی امام سجاد ـ علیه السلام ـ به اصحاب خود فرمود:

« آیا می دانید سبب بودن کبوتران در کعبه چیست؟ گفتند: نه، ای پسر رسول خدا، شما بفرمایید. حضرت علت را چنین فرمود: در زمان قدیم مردی بود که خانه ای داشت و در میان آن خانه درخت نخلی بود و کبوتری در شکاف آن آشیانه کرده بود، پس هر وقت جوجه می گذارد، آن مرد بالای نخل می رفت و جوجه های آن را می گرفت و می کشت.

مدتی بر این منوال گذشت، پس آن کبوتر از دست آن مرد به خدا شکایت کرد، به آن کبوتر گفته شد: این مرتبه که می آید جوجه های تو را بردارد از درخت می افتد و می میرد. بار دیگر که کبوتر جوجه گذارده بود، آن مرد بالای درخت رفت. کبوتر ایستاد، ببیند چه می شود، وقتی آن مرد بالای درخت رفت، صدای سائل و محتاجی از در خانه بلند شد، پایین آمد و به او چیزی داد و برگشت بالای درخت و جوجه های کبوتر را برداشت و کشت و به او آسیبی نرسید.

کبوتر به خدا نالید و گفت: خدایا، پس وعده ای که به من داده بودی چه شد؟ به او گفته شد، که این مرد جان خود را به واسطه آن صدقه ای که داد، خرید؛ اما ما به همین زودی نسل تو را زیاد می کنیم و جایی تو را مسکن می دهیم که دیگر هیچ کس نتواند به شما تا روز قیامت آزاری برساند. خداوند آنها را در خانه کعبه منزل داد و در امن و امان قرار داد و کسی نتوانست آنها را صید و شکار کند.»
منبع: داستانهایی از خدا، احمد و قاسم میر خلف زاده، ج 1، حکایت 4، ص 18

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد