همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

در مورد بنزین

رفتار عجیب مصرف کنندگان بنزین در ایران؛ صفهای طولانی تر و کاهش مصرف!
امروز
رییس سندیکای جایگاه‌داران پمپ بنزین با بیان اینکه متوسط خرید بنزین توسط خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها به شدت کاهش یافته است، می گوید: خریداران بنزین کمتر نسبت به خرید یک باک بنزین طی ماه‌های اخیر اقدام می‌کنند و غالب دارندگان خودروهای سواری در هر بار مراجعه به پمپ بنزین بین 5 تا 10 لیتر بنزین می‌خرند. این در حالی است که پیش از این متوسط خرید بنزین توسط خودروهای سواری بین 20 تا 30 لیتر بوده است.

بیژن حاج محمدرضا» در گفت‌وگو با «ایلنا» می‌گوید: همچنین میزان خرید بنزین توسط دارندگان موتورسیکلت به یک تا یک‌و‌نیم لیتر رسیده است که این وضعیت جایگاه‌داران را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است.

 وی با اشاره به صف‌های طویل مقابل پمپ بنزین‌ها گفت: حجم کار جایگاه‌داران به شدت افزایش و درآمد آنها به شدت کاهش یافته است.

به هر حال کاهش سهمیه‌ها و گرانی بنزین نیمه آزاد سبب شده است تا مردم برای پر کردن یک باک به دفعات به پمپ بنزین مراجعه کنند.

«حاج محمدرضا» گفت: شاید برای اولین بار باشد که صف‌های طویل برای خرید بنزین در پمپ بنزین‌ها نه به خاطر افزایش مصرف بنزین، بلکه به خاطر کاهش مصرف آن رخ داده است.

وی در توضیح این مطلب افزود: برخی از ما سوال می‌کنند، آیا پمپ بنزین‌ها در شرایط فعلی با کمبود بنزین روبه‌رو نیستند و تحریم‌ها تاثیری بر وضعیت عرضه سوخت نگذاشته است. در جواب این سوال می‌گوییم که به جای کمبود بنزین ما با کمبود مشتری روبه‌رو شده‌ایم.

وی ادامه داد: میزان فروش بنزین از 150 هزار لیتر در روز به حدود 90 هزار لیتر کاهش یافته و این روند کاهشی تداوم دارد. به طوری که حتی در مرداد ماه نسبت به تیرماه شاهد کاهش مصرف بنزین بودیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد