همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

ایه سلامتی

آیه ای که امنیت و سلامت می آورد


مرحوم محمّد تقی مجلسی پدر دانشمند شهیر جهان اسلام محمد باقر مجلسی ـ که پدر به «مجلسی اول» و پسر به «مجلسی دوم» معروف می باشند ـ نقل کرده است:
آنچه این بنده ضعیف در سفر مکّه معظّمه مشاهده نمودم این بود: هر شب که خودم و یا فرزندم 12 مرتبه ایة‌الکرسی می‌خواندیم، آن شب کلّ حاجیان آسوده خاطر بودند. و اگر شبی خواندن ایة‌‌الکرسی فراموش می‌شد آن شب تا صبح حاجیان هراسان بودند و دزدان از ایشان چیزها می‌ربودند و از قافله، فریاد به آسمان می‌رفت و چون آن وحشت را می‌دیدم دوازده مرتبه ایة الکرسی که خوانده می‌شد، یک مرتبه همه صداها فرو می‌نشست، روزی که دوازده مرتبه ایة الکرسی خوانده‌ می‌شد کجا‌وه به کوه نمی‌خورد و حاجیان به سلامت بودند.
مرحوم سید نعمت اللّه جزایری از دانشمندان بزرگ و از شاگردان علاّمه مجلسی بود، در زندگینامه‌ی خود آورده است:
در اصفهان تدریس می کردم تا اینکه از کثرت مطالعه، چشمانم ضعیف شد، پزشکان هر چه مداوا کردندجز زیادت درد، اثری نبخشید، با خود گفتم که داروی دردم را خود بهتر می‌دانم. به برادرم گفتم: خیال زیارت امامان معصوم را دارم. او هم گفت: من هم با تو می‌ایم. از اصفهان به راه افتادیم و چون از کرمانشاه گذشتیم به منطقه‌ای به نام «هارونیه» ـ که هارون الرّشید آن را بنا کرده بود ـ وارد شدیم، از کوه که بالا می‌رفتیم، باران گرفت و هوا رو به سردی نهاد به قدری هوا سرد شد که مقدور نبود حتّی بر چارپایان بنشینیم، در این حال من شروع به خواندن «ایة‌الکرسی» کردم، هرکس که در قافله بود از چارپا فرو افتاد، ولی من بحمداللّه به سلامت به منزل رسیدم.
منبع: مجله بشارت، عبدالحسین ترکی
__________________
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد