همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

علایم اخر الزمان

علائم آخرالزمان از زبان امیرمؤ منان علیه السلام


 


[ترجمه :

وقتى که ناقوس به صدا درآید و کابوس و ریاست طلب قیام نماید و گاو تکلم نماید (شاید مراد آن باشد که شخص عظیم الجثه و صاحب شوکت و در فهم مانند گاو باشد و حکومت نماید). و در این هنگام شگفتى هاست و چه شگفتى و عجائبى ! برافروخته مى شود آتش در شهر نصیبین و علم و پرچم عثمانى از سرزمین سیاهان (یا سرزمین سودان ) ظاهر مى گردد و شهر بصره به آشوب کشیده مى شود.

هر گروه و طایفه اى با گروه و طایفه دیگر در مقام غلبه درآیند تا اینکه حضرت مى فرماید هرقل که قیصر روم است براى ( بطارقه ) که یکى از سرداران لشکر سفیانى در قسطنطنیه اعتقاد پیدا نموده و از او اطاعت مى نماید؛

پس در این هنگام منتظر ظهور کسى باشید که در طور سینا از درخت با موسى علیه السلام سخن گفت !]

ترجمه

: زمانى که مردم نماز را بمیرانند و امانت را ضایع کنند و دروغ گفتن را حلال شمارند و ربا بخورند و رشوه بگیرند و ساختمانها را محکم بسازند و دین را به دنیا بفروشند و موقعى که سفیهان را به کار گماشتند و با زنان مشورت کردند و پیوند خودشان را پاره نمودند و هواپرستى پیشه ساختند و خون یکدیگر را بى ارزش ‍ دانستند،

حلم و بردبارى در میان آنها نشانه ضعف و ناتوانى باشد و ظلم و ستم باعث فخر گردد، امراء فاجر، وزراء ظالم و سرکردگان دانا و خائن و قاریان (قرآن ) فاسق باشند. شهادت باطل آشکار باشد و اعمال زشت و گفتار بهتان آمیز و گناه و طغیان و تجاوز علنى گردد قرآنها زینت شود و مسجدها نقاشى و رنگ آمیزى و مناره ها بلند گردد و اشرار مورد عنایت قرار گیرند و صف ها در هم بسته شود.

خواهشها مختلف باشد و پیمانها نقض گردد و وعده اى که داده شد نزدیک شود. زنها به واسطه میل شایانى که به امور دنیا دارند در امر تجارت با شوهران خود شرکت جویند. صداهاى فاسقان بلند گردد و از آنها شنیده شود.

بزرگ قوم ، رذل ترین آنهاست ، از شخص فاجر به ملاحظه شرش تقیه شود، دروغگو تصدیق و خائن امین گردد، زنان نوازنده ، آلات طرب و موسیقى به دست گرفته نوازندگى کنند و مردم پیشنیان خود را لعنت نمایند.

زنها بر زین ها سوار شوند و زنان به مردان و مردان به زنان شباهت پیدا کنند. شاهد (در محکمه ) بدون اینکه از وى درخواست شود شهادت مى دهد و دیگرى به خاطر دوست خود بر خلاف حق گواهى مى دهد.

احکام دین را براى غیر دین بیاموزند و کار دنیا را بر آخرت مقدم دارند. پوست میش را بر دلهاى گرگ ها بپوشند، در حالى که دلهاى آنها از مردار متعفن تر و از صبر تلخ ‌تر است . در آن موقع شتاب و تعجیل کنید. بهترین جاها در آن روز بیت المقدس است .


روزى خواهد آمد که هرکسى آرزو کند که از ساکنان آنجا باشد. ( مهدى موعود علیه السلام ) ترجمه استاد دوانى ص 963.]

پی نوشت :

219- ( کفایة الموحدین ) 3/424.
220- ( کفایة الموحدین ) 3/426، ( بحارالانوار ) 52/193

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد