همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

نوشته های اعتقادی

خدا را چه کسی افریده؟ 

برای فهمیدن جواب درست سوال بالا به مثال زیر خوب دقت کنید:
فرض کنید شخصی به نام آقای کاوش برای فهمیدن علت اینکه همه اشیا رنگ خاصی دارند تحقیق می کند پس از مدتی می فهمد که موجودی به نام نقاش همه اشیا را رنگ می کند. و تنها اوست که می تواند رنگ بسازد و چیزی را رنگ کند و البته آقای کاوش نقاش را نمی بیند فقط فهمیده رنگ را او ساخته و

همه چیز را او رنگ زده آیا کاوش می تواند بپرسد که نقاش را چه کسی رنگ زده؟ حق ندارد بپرسد. چون او فهمیده که آقای نقاش خودش رنگ را ساخته و همه چیز را او رنگ می زند.
کسی که می پرسد خدا را چه کسی آفریده مثل آقای کاوش است او می بیند همه چیز آفریده شده است. به می گویند شخصی به نام آفرین به اینها صفت آفریده شدن داده آیا او حق دارد بپرسد پس آفرین را چه کسی صفت آفریده شدن داده.
سوال : چرا آقای کاوش این سوال اشتباه را می پرسد؟
جواب : آقای کاوش هر چه در دور بر خود می بیند، رنگ دارد، او فکر می کند پس دیگر هیچ چیزی در عالم وجود ندارد که رنگ نداشته باشد، غافل از اینکه نقاش رنگ را ساخته و همه اینها را رنگ کرده، در مورد خود نقاش که نمی توانیم همین سوال را مطرح کنیم.

سوال : چرا یک فرد این سوال اشتباه را می کند که خدا را چه کسی آفریده؟
چون او هر چه در دور و بر خود می بیند، صفت آفریده شده را دارد، او فکر می کند پس در عالم هیچ چیز دیگری نیست که آفریده نباشد. غافل از اینکه، آن شخص که به همه موجودات صفت آفریده شدن داده، خودش دیگر آفریده شده نیست. چون ما می بینیم همه موجودات آفریده شده هستند، فکر می کنیم خدایی که آفریده شدگی را به آنها داده هم آفریده شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد