همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

مفتی سعودی بعد از آواز، رقص را هم مباح اعلام کرد

در پی صدور فتوای جنجال برانگیز حلال دانستن غنا و آواز به هر صورت و با هر صدایی از سوی" عادل الکلبانی " امام جماعت سابق مکه مکرمه، وی در فتوایی جدید رقص را هم حلال اعلام کرد.


به گزارش العالم روزنامه الحیات به نقل از پایگاه اینترنتی سعودیون افزود: بسیاری از مراجعه کنندگان به پایگاه اطلاع رسانی الکلبانی استفتاهایی درباره جواز غنا مطرح می کنند که لحن برخی از آنان تمسخر آمیز است.
الکلبانی در پاسخ به استفتاهای تمسخرآمیز از لحن طنز و در پاسخ به مخالفان خود از زبانی آتشین بهره می جوید.
در این میان زنی که خود را " فتون " نامیده است، برای الکلبانی نوشته است: فتوای تو را درباره مباح دانستن غنا شنیدم. من استعداد فراوانی در رقص دارم و می خواهم بدانم آیا رقص همراه با شنیدن ترانه مجاز است، خواهشمندم به این سووال من پاسخ گویید.
الکلبانی در پاسخ به این زن فتوا داده است که همه انواع رقص حرام نیست ، برخی از انواع آن مجاز و برخی غیرمجاز است.
الکلبانی که ماه مه 2009 مسلمانان شیعه را در اظهارات خود در تلویزیون بی بی سی تکفیر کرد و خشم گسترده محافل شیعی داخل وخارج عربستان را موجب شد در ژوئن جاری حکم مباح بودن غنا به طور کلی وبا هر صدایی را صادر کرد .
به دنبال تکفیر شیعیان توسط وی ، گروهی عراقی مقیم اروپا ژانویه گذشته دادخواست فوری به دادگاه آلمان تقدیم کرده و به اتهام ایجاد فتنه مذهبی خواستار بازداشت امام جماعت سابق حرم مکه مکرمه شدند که در آلمان حضور داشت.
" علی السرای " مسوول کمیته انتفاضه عراقیان مقیم آلمان مستندات ، مدارک و سخنرانی های ضبط شده را به عنوان مدارکی که الکلبانی را متهم می کرد به دادگاه آلمان ارایه داد .
مقامات عربستان سعودی مجبور شدند وی را از امامت حرم مکه مکرمه عزل کنند.
السرای نیز اواسط سال گذشته اعلام کرد که کمیته وی در صدد تعقیب 40 مفتی سعودی به اتهام تشویق به تروریسم در دادگاه های بین المللی در اروپا و آمریکاست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد