همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

کشف عجیب و جالب در مسجدی در ترکیه

یکمسجد تاریخی در ترکیه وجود دارد که گفته می شود یکی از عجیب ترین مساجد وحتی ساختمان‌های جهان به شمار می رود. بالای سر درب ورودی این مسجد، هرروز سایه مردی دیده می شود که در حال نماز خواندن است.به گزارش شیعهآنلاین،‌ اهالی روستای "دفری" در استان "سواس" در مرکز ترکیه که این مسجدعجیب در آن قرار دارد، می گویند که این مسجد تاریخی حدود هشت قرن پیش ساختشده است.
اهالی این روستا ادعا می کنند که هر روز حدود 15 دقیقه سایهمردی که در حال نماز خواندن است، بالای سر درب ورودی این مسجد ظاهر می شودو طی این 15 دقیقه از حالت ایستاده به سجده می رود. مقابل این مرد نیز یکجلد قرآن کریم وجود دارد. این سایه فقط در فصل تابستان رؤیت می شود.
گفتهمی شود سایه این مرد هر روز نیم ساعت قبل از نماز عصر در این مسجد تاریخیکه "مسجد بزرگ" نام دارد، ظاهر می شود. این مسأله یک طراحی معماری نادر وکمیاب به شمار می رود از همین رو به شدت مورد توجه گردشگران قرار گرفته است
قابلذکر است این مسجد نسبتا بزرگ دو طبقه دارد. یک طبقه آن برای نماز خواندن وطبقه دوم به بیمارستانی خیریه برای بیماران ذهنی تبدیل شده است.در همینراستا "حسن گورصوی" امام جماعت این مسجد در این باره گفت:‌ در هر زاویهاین مسجد تاریخی،‌ یک چیز عجیب و جالب توجه مشاهده می شود. تمام گج کاریاین مسجد به شکل سه بعدی ساخته شده و هیچ شکلی از آن دو بار تکرار نشدهاست در حالیکه وقتی از دور به آن نگاه می کنیم، به نظر می رسد که همه آنشبیه هم است.

منبع: شیعه آنلاین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد