همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

همکلاسی

سرگرمی مذهبی خبری

قیمت نان در هدفمند کردن یارانه

قیمت آرد نانوایی‌ها با هدفمند شدن یارانه‌ها بین 7.5 تا 450 تومان
طبق اعلام وزیر بازرگانی با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت آرد نانوایی‌ها بین 7.5 تا 450 تومان خواهد بود.

به گزارش پیمانه به نقل از ایسنا ، مهدی غضنفری که در حاشیه همایش بررسی آثار قانون هدفمند کردن یارانه‌ها سخن می‌گفت، با تایید اینکه یارانه نان امسال هدفمند می‌شود، در این مورد توضیح داد: وزارت بازرگانی چند بسته حمایتی در شرایط هدفمندشدن یارانه‌ها ارایه کرده بود که یک بسته در مورد آرد و نان، یک بسته در مورد نان صنعتی، یک بسته در مورد صادرات غیرنفتی و یک بسته هم در مورد تعرفه بود. از این‌ها چند بسته تاکنون تصویب شده و چند بسته دیگر نیز در این مسیر هستند.

او در مورد هدفمند شدن یارانه‌ها در بخش نان عنوان کرد: طرحی که ما پیشنهاد کردیم این است که بعد از اینکه رییس جمهوری هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کردند ما از همان روز بتوانیم آرد را با قیمت‌های جهانی به نانواها بدهیم.

غضنفری در مورد قیمت آرد بعد از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها بیان کرد: اکنون برای نانواهایی که از آرد یارانه‌یی استفاده می‌کنند هر کیلو آرد 7.5 تومان و برای آزادپزها 450 تومان است. آن قیمتی که آن موقع آرد با آن قیمت ارائه خواهد شد بین این دو قیمت قرار دارد؛ یعنی بیشتر از 7.5 تومان و کمتر از 450 تومان.

وزیر بازرگانی در این مورد تصریح کرد: مطابق شدن قیمت آرد با قیمت‌های جهانی آن یکجا است.

وی همچنین درباره واگذاری کار قیمت‌گذاری به کارگروه طرح تحول اظهار کرد: معنای مجموعه این تصمیمات این است که در شرایط هدفمندشدن یارانه‌ها همه ارکان دولت می‌خواهند در حوزه بازار به کنترل قیمت کمک کنند. در آن شرایط نه‌تنها مراقبت از کالاهای اساسی لازم است، بلکه همه کالاهای کشاورزی و صنعتی نیازمند این هستند که اگر محاسبه جدیدی لازم هست، محاسبه صورت بگیرد و آن اعلام شود.

دولت نگاه یارانه هوشمند به صادرات را در نظر گرفته است

وزیر بازرگانی همچنین در همایش بررسی آثار قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بر صادرات غیرنفتی در سخنانی در واکنش به خواسته رییس اتاق ایران مبنی بر دادن یارانه‌های هوشمند بخش صادرات، خبر داد که دولت در بسته حمایت از تولید این نگاه یارانه هوشمند را در نظر گرفته است.

او در ادامه گفت: وزارت بازرگانی در ماموریت‌های خود دو مساله را مورد نظر دارد؛ یکی تنظیم بازار و دیگر رشد صادرات. اگر بازار تنظیم شود و مردم بتوانند در یک فضای آرام کالا را بخرند، معلوم می‌شود که وزارت بازرگانی در این ماموریتش موفق بوده و از سوی دیگر رشد صادرات نیز به منزله موفقیت در ماموریت دیگر این وزارتخانه است.

غضنفری تصریح کرد: این دو ماموریت صادرات غیرنفتی و تنظیم بازار یک ریشه دارند و آن تولید پایدار و کیفی و تجارت سهل و ساده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد